mandag den 4. februar 2013

Stenalderbrød :)

I weekenden har vi bagt stenalderbrød efter opskrift fra Kong Hans, faktisk vores første brød nogensinde uden mel - indrømmet ;)


Det smager fantastisk og mætter selvfølgelig helt vildt med alle de kerner og nødder. Faktisk kan det også næsten gøre det ud for et stykke kage, hvis man spiser det med lidt akacie honning på :) 
Opskriften fandt vi her

Og så fik jeg slappet af og ryddet op i stof og bamseting, så det meste nu er samlet ét sted - herligt :)

Manden min fik også, efter at jeg har bedt rigtig mange gange, sat en manglende liste op ved loftet i vores gang og også et stykke manglende panel (efter vi satte væg op til ekstra badeværelse), så nu er gangen klar til at blive malet. Der skal males både loft, vægge og paneler, så det er bare med at gå i gang, når overskuddet og lysten melder sig, men dejligt at det nu står klar, så muligheden er der :)

Håber I har haft en skøn weekend - rigtig god mandag :)


6 kommentarer:

  1. Lyder som lækkert brød og en god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Liv, det er virkelig lækkert, det brød :) Og fint med en både rolig og lettere produktiv weekend ;)

      Slet
  2. Jeg har hørt om det brød...fra Lucca. "Farmor man skal tygge og tygge" sagde hun tørt. Da hun fortalte om det nye brød hendes mor havde bagt. Vi må bestemt prøve det en dag, når vi får tid, det lyder super dejligt. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, hun er go' ;) Sådan synes jeg nu slet ikke det her er ;) Men prøv det - det bli'r jo nok EFTER flytning :)

      Kh. Pia

      Slet
  3. Så skønt at få ordnet småprojekter - og det der brød (som skal tygges og tygges) bliver jeg nødt til at prøve. Ser rigtig lækkert ud.

    Har fået fremskaffet bamseøjne til det lille myr jeg fik hæklet - tusind tak for hjælpen - hvad skulle man gøre uden sine blogvenner :o)

    Kh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Godt du fik fat i bamseøjnene - dejligt at høre :) Og ja, blogvennerne kan man vist ikke undvære på hverken den en eller den anden måde :) I går hæklede jeg en af de sommerfugle, du har vist i din blog (eller i hvert fald noget der ligner, he he) - den skal i "håret" på min nye bamse :)

      Anden omgang af brødet fik også lidt tranebær i - ikke så skidt ;) God fornøjelse med det når du når dertil.

      Kh. Pia

      Kh. Pia

      Slet